Brrrrr.... (scheisser-tag!)

Är hemma i kallhålan för att fira jul. Har inte stuckit ut näsan många minuter idag... Temperaturen ute har inte krupit över -25 idag, som mest var det nog runt -31-32.... Nog för att det blir fint och mysigt och bra med en vit jul (i dubbel bemärkelse!), men inte behöver det väl vara SÅ kallt för att snön ska ligga kvar?

Idag skulle jag och pappa åka och fixa de sista julklapparna. Med -31 grader så var det bara att glömma det. Ännu en sak att hinna med imorgon alltså...
Istället skulle jag idag baka, göra drömmar och brysselkex, och helst hinna med att göra pepparkakor också. Jag har aldrig gjort drömmar i hela mitt liv och hade alltså ingen aning om hur degen ska vara. Det blev som det blev. Inte vackert, men förhoppningsvis ätbart ändå. Näst på tur: brysselkex. Det slutade med att matberedaren hackade sönder smöret och degen till oigenkännlighet. En one way-ticket till kompostpåsen alltså... Sen gav jag upp. Jag insåg att allt idag har gått mot mig, och det kommer antagligen att fortsätta så.

Vi får se om jag orkar ge mig på pepparkakorna senare ikväll. Eller kanske lite julgodis. Eller inget alls. Först ska jag försöka hitta en till filt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback