Helgen kan sammanfattas med ett... BRRRR!!!

Ja, så blev det ju då äntligen torsdag i alla fall, och dags att dra hemåt mot GuldGruvan!! Det kändes att det var längesen sist nu. Det var skönt att komma hem, även om det var fruktansvärt kallt där... På fredagen blev det mest att ta det lugnt bara, och umgås. På kvällen var vi till sötaste Grytan och hälsade på. Vi lärde oss spök-ramsan och degade med play-doh. Vilken go' liten skruttunge det är, kusins älskling! :)

På lördagen var vi till mormor som precis hade plockat lussekatterna ur ugnen - MUMS vad GOTT det var!! Fick en jättefin ljusstake av mormor, en Nusnäs, som lyser mysigt i fönstret nu. Sen åkte vi hem och åt mumsig mat och landade sen i soffan framför sändningarna från Globen. Åh, vad kul det skulle vara att någon gång få se det live. Men det är ju så j*kla dyra biljetter... :(
På söndagen blev det mest adventsmys bara. Jag och mamma var på julmarknaden och sen en snabbsväng på julskyltningen. Sen var det bara att börja pallra sig hemåt... Tänk att det ska vara lika jobbigt att åka varje gång. Helgen var mysig, men alldeles för kort, och jag vill ha julledigt NU! På vägen hem såg jag ett stjärnfall - tänka sig! Ja, jag önskade mig något, självklart. Jag önskade mig det som jag önskar mig mest av allt just nu. Skulle kunna göra nästan vad som helst för att den önskan ska slå in...

Idag lyckades jag ta mig upp okristligt tidigt och dra mig till jobbet. Har haft ont i halsen under helgen och känner mig ganska uschlig idag också... :( Tur att man slutade tidigt i alla fall. Hade helst velat åka hem och sova då, men det blev en tur till K-stadt istället för besiktning av gamla lägenheten. Det gick bra, även om jag blev väldigt irriterad. Om de hade gjort en sådan noggrann besiktning innan jag flyttade in, så hade jag fått nya tapeter i alla rum, och det gör mig väldigt, väldigt irriterad. Men men, nu är det klart i alla fall. Lite tomt kändes det när jag gick ut genom dörren för sista gången på Järnvägsgatan ändå...

Nu har jag i alla fall landat hemma igen. Är trött och har ont i huvudet och hela kroppen, så jag tänker nog parkera i soffan resten av kvällen. Tur att det är lite sovmorgon imorgon i alla fall...
Räknar snabbt ut i huvudet att det är bara elva arbetsdagar kvar till julledigheten. Jag vill ha julledigt NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback