Helgen

har varit dryg men ganska bra. Igår kom världens bästa mams ner, och vi satte igång med att städa ur gamla lägenheten. Efter ett antal timmar med torkande, putsande och skrubbande gav vi upp och åkte hem till B-strasse. Sen åkte vi ner på stan och åt souvlaki - MUMS! :)

Idag skulle vi försöka ta oss upp tidigt och åka på julmarknad. Där träffade vi både Mumin och Tomten! Lite småsaker hittade vi också, både till oss själva och till julklappar åt andra.
Sen åkte vi till gamla lägenheten och städade det sista, så nu är det klart iallafall. Bara slutbesiktningen kvar nu, och det känns skönt. Kände igår och idag när jag var där att jag är glad att jag flyttade. Även om jag trivdes bra där så trivs jag ännu bättre här. Dessutom är det så mycket lugnare här, och man slipper bli väckt av lastbilar eller dundrande dieseltåg klockan fem på morgonen...

Imorgon är det måndag och jobb igen... Fasiken, jag tycker det är måndag varenda dag! Hoppas den här veckan också går fort, för jag längtar längtar till torsdag. Då bär det av hemåt - ÄNTLIGEN!! Det var längesen nu...



(Jag försöker lägga upp en bild på Mumin, men bloggen vägrar. Har vi tur kommer den senare...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback