Fredagsmys

Efter en vecka på jobbet som spenderats med att kolla på film, äta knytis, dansa runt granen, äta lussekatter, bowla och skratta mig till magrutor, så var det igår kväll, vid sjutiden dags. Jag låste dörren på jobbet för sista gången i år. För nu är det J U L L O V!!! Ledig resten av året! Två och en halv vecka med sovmorgon och inga måsten! Wiiee! Ska bara mysa, äta chokladpraliner, kolla på film, (förhoppningsvis) åka skidor och njuta av att vara ledig...




Idag var alltså första lediga dagen. Vilddjuret på bilden verkar rätt nöjd med att ha matte hemma iaf. Den har spenderats med att.... ehm.. tvätta, städa och byta gardiner. Hmm.. så mycket för att njuta av ledigheten. Tack och lov har det hunnits med trevligare saker också; fika med bästa Nina och sen fredagsZumba på det! Vi var på Café Dreambook. Dit har jag bara varit en gång förut, när jag nyss flyttat hit, och jag har nog missat något under tiden! Det var hur mysigt som helst där, och mumsig kladdkaka också. :-)

Nu blir det fredagsmys. Om bara min roliga lilla bil hade velat starta idag, så jag hade kunnat ta mig till affären och handlat hem fredagsmys.... Den har stått stilla sen i tisdags och eftersom det var -20 igår och -15 idag, så ville den inte riktigt vara med.. Cykel ner på stan för fika och Zumba alltså.. -BRRR!!
Men vänta nu... undrar om det kan finnas popcorn i skafferiet att poppa? Måste kolla! Tjing!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback