Inspiration

På den senaste barnledarfortbildningen fick vi en heldag med Ewa Lindqvist Hotz från Seglora smedja. Temat för hela träffen var "kyrkans roll i samhället" och Ewa pratade bland annat om att vara en röst i samhället, våga uttrycka det man ser och reagerar på. Vi fick även träna på att skriva debattartiklar. En väldigt inspirerande dag! För mig som "gammal" samhällsvetare var det väldigt intressant, att fundera kring hur vi kan vara en stark röst i samhället och hur vi kan påverka (och samverka med) detsamma.

Seglora smedja har nu startat tidningen "Dagens Seglora". Där skriver igår (6/12) Ewa Lindqvist Hotz ett ledarinlägg om en del av de saker vi pratade om på fortbildningen. Vi blev väldigt inspirerade av Ewa, och kanske hon blev lite inspirerad av oss också..? ;-)

Hur som helst, gå in och läs den här! Det är läsvärt, och tänkvärt!

Själv ska jag nu ta in lite inspiration och skriva något annat. Uttrycka något annat jag vill... ;-)


Kommentarer
Postat av: ewa lindqvist hotz

Kul att du skriver om vår spännande dag tillsammans o hänvisar till min krönika "Kyrkan måste bryta könsmaktsordningen" på Dagens Seglora. Och svaret är JA, jag blev mycket inspirerad av er.

2012-12-11 @ 11:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback