Det går i rasande fart!

Oj, nu var det ett tag sen här. Men jag har varit fullt upptagen med att flänga runt överallt och ingenstans den senaste veckan. När dessutom Internet krånglar både i mobilen och datorn, hamnar bloggande lätt lite längre ner på listan... Men nu är jag här igen! :-)

Förra veckan var det ju dags att dra till Stiftsgården igen (känns som jag bott där den här hösten...), den här gången på fördjupad barnledarfortbildning. Väldigt intressant var det, vi hade temat "Svenska kyrkans roll i samhället" - intressanta föreläsare och många viktiga och givande diskussioner. Vi fick även träffa Eva Lindqvist Hotz från Seglora smedja - vilken fantastisk och inspirerande människa! Känner mig väldigt taggad att fortsätta kämpa och jobba för ett bättre samhälle. Som alltid efter en fortbildning var jag alldeles uppfylld av tankar, idéer och känslor när jag kom hem. Det var med andra ord ganska skönt att jag inte behövde gå på POSOM-mötet på jobbet den kvällen...

Hem och sova några timmar, sen upp och iväg med tidigt tåg mot Uppsala och Ärkebiskopens Barnmöte! En stor, nationell konferens med seminarier, musik, mässor i Domkyrkan, mingel, middag. Häftigt att få vara med på! Vid öppnandet av mötet deltog även drottningen och kronprinsessan, så nu har jag sett dem i verkligheten också! ;-)


(på bilden kronprinsessan och Ylva Eggehorn)
Fredagen avslutades med fantastiskt häftig mässa i Domkyrkan, sen språngmarsch genom stan och nattbuss hem. Sova några timmar, sen upp tidigt igen och iväg mot Uppsala för dag två. Hade två fantastiska dagar i Uppsala, och är så glad att jag fick chansen att åka med!

När vi kom hem tog jag en sväng förbi Idrottshallen, där det var handboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback