Söndag

Kolavippen igår gick bra! Inga bortglömda repliker (!) och inga större missöden. Känns skönt att man börjar kunna den nu, även om det naturligtvis alltid är lite pirrigt ändå. Det blev en fin gudstjänst i alla fall, med fin sång av kören.

Efter jobbet tog jag en sväng på stan. Var in på Linneskåpet, där jag hittade en snygg löpare till köksbordet. Matchar färgen på nya gardinen också. Så nu ser det ut såhär i köket:



(ber om ursäkt för att den är på sniskan, vet inte hur man fixar det i mobilen. ni får stretcha nacken! ;))

Färgen känns lite lagom höstig, och så är det ju så snyggt med den mörka turkosa mot den grå tapeten! Tänk, igår var det exakt två år sedan jag flyttade in på Bryggeriet, och nu ÄNTLIGEN är lägenheten färdigfixad! Nya golv, nya tapeter, nytt kök... Eller ja, nästan klart... ska bara byta handtag på garderoberna i hallen också. ;-)

På Linneskåpet hittade jag den här fina också. Tyckte att den passade himla bra!


Idag har mamma och pappa varit här på besök. Lorpan fick tydligen någon fix idé, och var jätteblyg först när de kom. Det gick dock över ganska snabbt och hon blev sitt vanliga kaxiga jag. Hjälp med att pumpa cykeln fick jag också, av bäste pappa. Vilken tur! ;-P

Nu måste det nog bli lite plugg innan sängdags. Har både Grundkurs och Barnledarfortbildning de närmaste veckorna. På bordet här ligger en bok på 350 sidor som ska läsas. Jag är på sida 30-någonting... Bara att sätta igång alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback