Telefonsamtal från Bingolotto

En uppesittarkväll för några år sedan deltog jag i en SMS-tävling i Bingolotto. Tror att man kunde vinna en resa eller en bil eller nåt liknande... Jag vann inte - såklart! Vad jag däremot lyckades med (tydligen) var att hamna i Bingolottos/Folkspels telefonregister...

Så nu ringer dessa übertrevliga figurer från Folkspel upp mig med jämna mellanrum för att ge mig prenumerationer på bingolotter. Tilläggas ska att jag inte spelat på vanliga Bingolotto sen jag var.. 12? - och är fullständigt ointresserad av det. Idag var det så dags igen, denne trevlige Robin ringer upp mig och rabblar upp alla fantastiska vinstchanser och vinstgarantier och bla bla bla ett par minuter. Samtalet fortsätter sedan:

"Vi har vinstgarantier speciellt för dig som vunnit tidigare och det är inget bindande avtal och bla bla... Hur många är ni i hushållet?"

"Det är en.." (funderade på att räkna med Lorpan och säga två, bara för att jävlas.. )

"Ja, men då skickar vi två lotter då, så dubblar vi vinstchansen, så att säga!"

"Eh.. nej, men vänta nu.. Jag är inte intresserad av några lotter!"

"Jo, men du vet, ska man någon gång göra det här ska man ju passa på nu... hehe.. "

"Ja, men jag är inte intresserad av några lotter överhuvudtaget, men tack ändå!"

"Jaha. Ha det bra . Hej då."

"Hej då."

Lite fult gjort, tycker jag.. Hade jag tappat koncentrationen på vad han sa (på skånska/småländska dessutom - hallå!) för två sekunder hade jag kunnat sitta här med x antal lotter jag inte ville ha! Inte kan jag komma ihåg vad det är för telefonnummer de ringer ifrån heller... Ett trevligt litet mail till Folkspel får det bli, helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback