Höstlov och snö

Det är höstlov, och jag blev ju beordrad att ta ut ledigt, så okejrå.. Börjar kl 13 på torsdag, inte helt fel. Så Lovis och jag tog raggarbilen och brummade upp till guldGruvan. Var ju lite spännande när det började vara vitt på vägen, och jag hade sommardäck... Men det gick bra i alla fall, och nu har vi vinterdäcken på också!
 
Igår var det en strålande vacker (och kall) dag här. Såhär såg mammas rosor ut då:
Vackert frostbitna, gnistrande i solen.
 
Idag ser det lite annorlunda ut. Det är ju vecka 44, och det är regel att vecka 44 kommer det alltid snö här. Så imorse när vi vaknade såg det ut såhär utanför fönstret:
 
 
Det har dessutom fortsatt snöat hela dagen, så nu ligger det nog närmare två decimeter ute. Lovis ser väldigt konfunderad ut när hon kikar ut. Lorpan har ju inte sett snö tidigare. :-) Vi får väl se om vi kanske ska sätta på selen och ta en tur ut i snön sen, få se vad hon säger då. Vi får fundera på det, vore ju lite kul att se reaktionen.
 
Så idag får det nog bli en innedag som det ser ut. Jag hade en hel del planerat här, men allt det innebär att jag måste ta bilen och jag har ingen lust alls att skotta fram den under all snö, för att sedan ut och halka på en oplogad väg... Vi får väl ta det imorgon, är ju kvar här då också.
Vilken tur ändå att det finns att göra inne också. På lördag är det Kolavippen-dags igen och jag måste öva repliker. Två böcker väntar på att bli lästa också, både till grundkursen och barnledarfortbildningen. Så nog finns det att pyssla med allt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback