Long time no see..

Ja, nu var det sådär väldigt länge sen igen. Men det har inte funnits något som jag ville skriva om, så då var det lika bra att låta bli.
 
Sen sist har det dock hänt en del. Bland annat något som gör det värt att börja skriva igen.
Måndagen den 25 juni kom nämligen den här lilla krabaten hem till mig:
2012-06-26
Lovis heter hon, och något mer passande namn finns inte för denna fröken! Det är rövare dag ut och dag in, och aldrig någonsin har vi tråkigt. Känner mig dock liiite lurad ändå... Jag såg ju fram emot att ha en söt liten kattunge hemma och gosa med. Det hade jag också - typ första veckan. Sen satte hon igång att växa, och nu, vid 6 månaders ålder är hon större än en del fullvuxna katter. Fluffet till päls gör ju sitt till också. Men vacker som en dag är hon!
 
En coolare katt har jag inte varit med om tidigare. Nu har hon också vant sig vid att åka bil. Eftersom matte börjat på Svenska kyrkans grundkurs och hänger på internat en del helger, så får ju Lorpis åka till "mormor" och "morfar". Där är hon också allas favorit. Att gå till veterinären var heller inga problem, inte ett pip hon sa! Då var matte stolt. :-)
 
I övrigt spenderar hon sina dagar med att sova på konstiga platser, dricka mjölk (hon är ju lite bebis än..), riva ner blomkrukor, klättra på väggarna, tugga på telefonsladdar och annat spännande... Mer om hennes personlighet och hennes hyss kommer ni att få höra, men om det är någon av er som inte träffat Lovis, kan jag rekommendera Simon's Cat på youtube. Det MÅSTE vara min Lorpa som är inspirationen till den!
 
oktober-12
 
Matte, hon flänger runt på grundkurs och fortbildning och annat skoj. Det är mycket nu, mycket att ta in och mycket att fundera på. In a positive way! Det är spännande, intressant och kul. Mer om det kommer också.
 
Auf wiederhören!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback