Allt och ingenting

Dagarna springer vidare i rasande fart. Tre fina dagar i Rättvik kickstartade den här veckan. Stadsmissionen, barnens plats i Svenska kyrkan, teologi, projekt och gudstjänst-workshop fyllde våra fullspäckade dagar. Mycket intressant! Jag är så glad och tacksam att jag får gå den här utbildningen, och jag är glad att jag tackade ja till det, för det ger så himla mycket. Gudstjänst-passen i onsdags satte fart på min hjärna och jag försöker nu sälja in min idé om superhjälte-gudstjänst hos prästerna. Jag tror jag fått med mig pedagogen och en musiker i alla fall - en bra start! :-)
Fortbildningsdagarna bjöd ju som sagt även på spa. Vi var till Dalecarlia, och det var underbart! Massa scrubbar och masker, bubbelpool, simning, mysig miljö, krigsmålning och bastu. Jättehärlig kväll!
 
 
Sen var det tillbaka till verkligheten som gällde. Så seeg man kan bli när man suttit stilla och bara matat huvudet i några dagar. Att det sen var oväder både ute och inne gjorde ju inte saken lättare kanske, suck... Min långa lunch (när jag skulle fixa en massa saker som jag inte kunnat göra när jag var borta) försvann hux flux också. Jaja, det verkar ju vara ett återkommande tema för tillfället, så det är väl bara att vänja sig. Det ramlar liksom in saker både här och där mest hela tiden. En del saker kan jag inte säga nej till, andra vill jag inte säga nej till. Då tjorvar det liksom ihop sig lite grann...
 
Idag var det dags för Barnvasan också! En av de roligaste familjedagarna på året! Typiskt att det då är snöstorm bara, men några tappra, go'a ungar (med tappra föräldrar!) hittade till golfbanan och skidade sig till medaljer i alla fall. Härligt att se!
Eftersom det inte var så många deltagare kunde vi sluta tidigare än vad jag räknat med, så jag hann till och med till Idrottshallen för att kolla lite handboll. Inte världens roligaste match att kolla på dock, Sala förlorade, men handboll är ju alltid handboll.. ;-)
 
Nu är det dock slut här... Att stå ute i blåsten/snöstormen och pulsa runt i lössnö känns. Väldigt snart är det godnatt här, och imorgon blir det sovmorgon vill jag lova. Bäst att passa på nu, ingen sovmorgon nästa helg!
 
 
Hittade en bild på Rövardrottningen som bebis. Har hon verkligen varit sådär liten? Och det är inte ens ett år sen? :-O
(har ju fått mitt nya 4G-bredband, så nu hinner jag nästan inte med, så fort går det! ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback