Fortbildning pågår!

Dag två på STG för den här gången är över, en dag kvar. Igår var det mycket intressanta föreläsare från bl a Stadsmissionen och en annan om barn i Svenska kyrkan. Åh, det finns så mycket spännande jag skulle vilja göra och vilja jobba med! Stadsmissionens Ungdomsbuss i Västerås till exempel, vilket fantastiskt jobb de gör! Det är antagligen både tungt och jobbigt i vissa lägen, men jag känner att det är något jag skulle kunna jobba med. Det också... ;-)
Gårdagen avslutades för övrigt med spa - wunderbar!

Idag har vi haft teologi större delen av dagen, givande som förra gången. Eftermiddagen avslutades med ett pass om hur man driver ett projekt, vad man ska tänka på osv. Bra med nya idéer, bra för att hitta argument om jag ska kunna utveckla min projektidé.
Ikväll var det också dags för den traditionsenliga temamiddagen. Kvällens tema var tex mex/Mexiko. Jag har för första gången i mitt liv ätit pilgrimsmusslor, och även chokladsås (till varmrätten!). Spännande smakkombinationer!




Nu laddar vi för nya möten och intryck imorgon. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback