Söndag - IKEA, julbord, förberedelser, projektplaner...

Idag blev det IKEA för hela slanten, med mamma, pappa, mormor och morfar som kom på besök. Med sig hade de Lovis också, så nu är äntligen Rövardrottningen tillbaka på Bryggeriet - ordningen återställd! :-) Tusen tack för hjälpen med Lorpan!
Det blev alltså IKEA - oj, vilken bra idé en lönings-söndag... (i Västerås spenderar man nämligen söndagarna på IKEA/Erikslund) Det gick ändå ganska bra. Vi åt julbord, och sen shoppade vi loss! Så nu har jag fått hem en till bokhylla, lik den jag hade förut, så jag får plats med alla böcker som kommit till mig genom kurser och allt. Nu ska jag bara försöka få ihop den här någon kväll, får väl se hur det går... Har för mig att det var sådär lagom "lätt" när jag skulle sätta ihop den förra. Ska jag vara ärlig kommer jag inte ens ihåg om det var jag som satte ihop den.. haha! (Troligen hade jag försökt, men misslyckats och i ren protest mot den värdelösa och löjligt pedagogiska monteringsanvisningen struntat i det!)
En trevlig dag har det varit i alla fall, lång men trevlig!
 
När gästerna farit hemåt så fick jag nåt konstigt ryck, för jag satte igång med pluggande och grejer. En hel massa inspiration kom över mig (Helige Ande, kanske?) och det tog en väldig fart med projektet jag ska göra till grundkursen. Nu har jag i ett ryck gjort upp en projektplan (inklusive tidsplan) och dessutom formulerat de flesta intervjufrågorna! Ojski pojski, ibland händer det grejer!
Någon som har lust att vara med i min undersökning och bli intervjuad förresten? Det handlar om konfirmationen, så man bör vara konfirmerad för att vara med. Jag behöver en hel del svarspersoner, med olika bakgrund!
 
Mitt i all denna inspiration fick jag också för mig att ta ytterligare ett steg på vägen mot att göra det jag funderar på. Det där läskiga vet ni, som jag skrev om igår.Nu är förberedelser gjorda. Men jag vet inte om jag vågar. Men någon gång måste man väl VÅGA också, eller hur?! Livet är för kort för att inte våga, har jag hört. Kanske jag ska ta och lyssna på det för en gångs skull också? Hmmm... ja, får nog fundera på det någon dag till, innan jag bestämmer mig helt. :-)
(och nej, det är ju inget "farligt" eller läskigt egentligen, det är bara mitt dåliga självförtroende som kommer tillbaka och spökar!)
 
Nä, nu blev klockan mycket igen, kanske dags att gå och sova om man ska upp och jobba imorgon. Måndag och lång-dag - suck! Men snart är det helg igen, va?! ;-)
Nu ska jag krypa ner med min goa lilla pälsboll, om hon vill vara med vill säga. Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback